پیش بینی قیمت انواع خودرو در اردیبهشت سال ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت انواع خودرو در اردیبهشت سال ۱۴۰۱
پیش بینی قیمت خودرو خارجی و ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱
قیمت انواع خودرو در اردیبهشت سال 1401بابک صدرایی، کارشناس خودرو در مورد پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو بستگی به عوامل سیاسی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان از قیمت خودرو کرد.
او توضیح داد: قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا در بازار و شرایط روانی در قیمت خودرو تاثیرگذار است. مسئله اصلی در سیاست مذاکرات وین است که نتیجه آن در سال ۱۴۰۱ مشاهده می‌شود. اگر این مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، ثبات قیمتی به بازار برمی‌گردد. اگر توافقی صورت نگیرد، قیمت‌ها مانند سال ۱۴۰۰ تابع نوسانات است.
این کارشناس افزود: حتی اگر یک توافق مختصر در این مذاکرات صورت بگیرد و دلار در کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومان قرار بگیرد نوسانات قیمتی بازار خودرو کاهش می‌یابد.
«هزینه‌های تولید شش برابر می‌شود»
امیرحسن کاکایی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود هزینه‌های خودروسازی حدودا شش برابر می‌شود که حدودا معادل ۲۰ درصد به قیمت تمام شده اضافه می‌کند. اگرچه دلار به صنعت خودروسازی اختصاص داده نشده، اما واردات قطعات و مود اولیه بر مبنای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است.
کاکایی گفت: در سال آینده قیمت‌ها افزایشی می‌شود. با توجه به مالیات جدید خودروسازان قیمت خودروهای مختلف هنگام ورود به بازار با افزایش همراه است. پس فروشندگان فعلی قیمت خودرو را عدد بالاتری نسبت به روزهای گذشته پیشنهاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *