پیش‌بینی بازار قیمت ارز دیجیتال اردیبهشت سال 1401

پیش‌بینی بازار قیمت ارز دیجیتال اردیبهشت سال 1401
قیمت ارز دیجیتال اردیبهشت سال 1401
در سالی که گذشت بازار ارزهای دیجیتال مورد استقبال خیلی از افراد جامعه قرار گرفتند. اکنون که سال 1400 رو به پایان است اغلب افراد و تحلیل‌گران به دنبال تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و همچنین تعیین اهداف قیمتی خود برای سال 1401 هستند. باتوجه‌به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط فعالان بازار، اکثر سرمایه‌گذاران منتظر بیت کوین 100 هزاردلاری در سالی که گذشت بودند. با این زمان کمی که به پایان سال مانده است بعید به نظر می‌رسد که این رمزارز یک سقف تاریخی جدید ثبت کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که قیمت بیت کوین در سه‌ماهه اول 1401 از سطح 100 هزار دلار عبور می‌کند. این پیش‌بینی چقدر صحت دارد؟ کدام ارزها در سال آینده ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟
عملکرد بیت کوین در سال 1400
فعالانی که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند در سال 1400 بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کردند. اکثر رمزارزهای معتبر رشد خوبی را داشتند و توانستند رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کنند. در این میان خبرهای منفی نیز در بازار پخش شد و موجب ریزش قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها شد. برخی تحلیلگران بر این باورند که تغییر سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و کاهش تورم این کشور تأثیر زیادی روی قیمت بیت کوین گذاشت. بااین‌وجود بیت کوین توانست رشد خیلی خوبی را تجربه کند و سقف تاریخی 69 هزار دلار را ثبت کرد. بسیاری از افراد توانستند سودهای نجومی و خوب را از این بازار بگیرند. به‌طورکلی بین بیت کوین و دیگر رمز ارزها یک همبستگی وجود دارد و زمانی که این ارز درحال‌رشد است، دیگر ارزهای موجود در بازار نیز صعودی می‌شوند.
پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 1401
در حال حاضر قیمت و ارزش بازار بیت کوین خیلی کمتر از آن چیزی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند. بیت کوین جایگاه و ارزش خود را از دست نداده است و این فراز و نشیب‌های قیمتی برای این ارز چیز تازه‌ای نیست. در ابن بازار پرنوسان معامله‌گران دیگر آب‌دیده شده‌اند و می‌توانند از فرصت‌های به‌دست‌آمده استفاده کنند. در آینده نه‌چندان دور شما بیت کوین 100 هزاردلاری را می‌بینید. تعیین زمان دقیق برای رسیدن قیمت بیت کوین به این عدد خیلی دشوار است زیرا در میانه راه مشکلات زیادی وجود دارد. معرفی آلت‌کوین‌ها با پروژه‌های قوی، ظهور دنیا متاورس، NFTها و اینترنت نسل سوم موجب شده است تا توجه‌ها ازروی بیت کوین کمی برداشته شود.
اما کمیاب بودن این ارز موجب شده است تا سلطه دار بازار، پس از معرفی شن هزاران رمزارز هنوز جایگاه اولین خود را داشته باشد. بیت کوین هنوز هم طرف‌داران دو آتیشه خود را دارد و بسیاری از افراد فقط این ارز را به رسمیت می‌شناسند.
5 پیش‌بینی حیرت‌انگیز از قیمت بیت کوین در سال 2022
در سه‌ماهه اول سال 2022 در بازار رمز ارزها اتفاقات خوبی نیفتاد و ممکن است موجب نگرانی شما شده باشد. سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو برای برخی از افراد کمی مشکل شده است و دقیقاً نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند. پرچم‌دار بازار در یک کانال نزولی قرار گرفته است و موجب افت قیمتی زیادی در بازار شده است. این بالا و پایین‌ها نباید شما را بترساند زیرا ماهیت این بازار همین است. شما باید بدانید زمان درست ورود و خروج به بازار کدام است و درگیر فومو نشوید. برخی از افراد هستند که درکی از بازار ندارند و با یک نوسان کوچک فکر می‌کنند که بازار در حال صعود است و خرید ارز دیجیتال را انجام می‌دهند. این افراد منتظر رشدهای عجیب و غریب هستند غافل از اینکه نهنگ‌ها یک شیطنت کوچک در بازار انجام داده‌اند و منتظر خرید رمزارزها در پایین‌ترین قیمت هستند. در ادامه تحلیل برخی از فعالان بازار کریپتو در سال 2021 را مرور می‌کنیم.
آرکان ریسرچ (Arcane Research): به گفته این شرکت تحقیقاتی عملکرد بیت کوین از شاخص S&P500 در سال 2022 بهتر خواهد بود. در سال قبل بیت کوین رشد 73 درصدی را تجربه کرد، درحالی‌که S&P500 تنها یک رشد 28 درصدی را داشت. شاخص S&P500 نماینده 500 شرکت برتر ثبت شده در بورس آمریکا است. البته این ادعا خیلی هم دور از انتظار نیست زیرا این شرکت فکر می‌کند بیت کوین در سال آینده نسبت به 500 شرکت برتر ثبت شده در بورس آمریکا بهتر عمل می‌کند.
پلن بی (Plan B): پلن بی نام مستعار یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها است که تا کنون اطلاعات بسیار مهمی را درباره تحلیل بیت کوین ارائه داده است. این شخص هنوز بر این باور است که بیت کوین در آینده نزدیک 6 رقمی می‌شود. او در توییت خود اعلام کرده است که برای محافظت خودش در برابر هیجانات بازار از مدل انباشت به جریان استفاده می‌کند. بر این اساس قیمت بیت کوین همچنان در محدوده کانال مربوط به مدل انباشت به جریان قرار گرفته است و نزدیک به کانال قیمتی 50 هزار تا 200 هزار دلار است.
آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano): این فرد یکی از مشهورترین چهره‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است و در مصاحبه با شبکه CNBC تحلیل جالبی را انجام داده است. او گفته است با وجود اینکه چین در این سال استخراج ارز دیجیتال را ممنوع کرده است و ترس عجیبی بازار را فراگرفته است، اما سال 2022 امید زیادی به استخراج بیت کوین دارد. پس از مهاجرت ماینرها از چین به آمریکا، در سال 2022 سهم ایالت متحده از هش ریت شبکه بیت کوین خیلی بیشتر خواهد بود. این فرد بر این باور است که مشاغل جدیدی در صنعت رمزارزها به وجود خواهد آمد.
جک دورسی (Jack Dorsey): این فرد بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر است و پیش‌بینی خیلی عجیبی را ارائه کرده است. این فرد با همان سبک و سیاق عجیب خود در پاسخ به یکی از توییت‌های کاردی بی که پرسیده است آیا ارزهای دیجیتال جایگزین دلار خواهند شد یا نه؟ پاسخ داده است که بیت کوین در آینده جایگزین دلار خواهد شد.
مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe): تحلیلگر سرشناس بازار ارز دیجیتال در یک ویدئو تحت عنوان پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2022 اعلام کرده که بیت کوین در سال 2022 یا بالا می‌رود، یا پایین می‌آید و یا درجا می‌زند. در نتیجه هر اتفاقی که رخ دهد همیشه حق با او خواهد بود. این پیش‌بینی بهترین است چون صددرصد به واقعیت می‌پیوندد.
معرفی 5 ارز دیجیتال آینده‌دار ۲۰۲۲
انتخاب رمزارز برای سرمایه‌گذاری میان هزاران ارزی که معرفی شده است بسیار سخت است. سال گذشته ارزهایی معرفی شدند که رشدهای چند برابری داشتند که اصلاً پیش‌بینی‌نشده بودند. انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که بتوانید هم سرمایه خود را حفظ کنید و هم بتوانید سود مستمر از بازار بگیرید. در ادامه برخی از رمزارزهایی که پروژه‌های خوبی دارند و در سال 2022 مستعد رشد هستند را معرفی می‌کنیم. البته محتوای این ماه به هیچ عنوان پیشنهاد خرید نیست و صرفاً یک بررسی کلی از بازار رمز ارزها است. طبق قاعده سرمایه‌گذاری شما باید قبل از به خطر انداختن سرمایه خود شرایط بازار را بسنجید.
بیت کوین (BTC): اگر قرار است یک ارز را برای سرمایه‌گذاری چندساله انتخاب کنید، بیت کوین بهترین گزینه است.
اتریوم (ETH): ملکه ارزهای دیجیتال دومین جایگاه را در بازار رمز ارزها دارد و به هنگام نگارش این مقاله سهم 17 درصدی از بازار کریپتو را دارد.
سولانا (SOL): هدف اصلی سولانا کاهش تعداد نودهای مخرب در سیستم است زیرا افزایش نودها موجب امنیت شبکه می‌شود.
یونی سواپ(UNI): این ارز یک توکن حاکمیتی با مکانیزم ساده و قابل هضم است و رمزارز بومی بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز یعنی یونی سوآپ است.
دیسنترالند(MANA): شاید دیگر از رشد 1000 درصدی ارز مانا خبری نباشد اما باتوجه‌به پیشرفت‌های احتمالی حوزه متاورس، این ارز در سال آینده رشد خوبی را داشته باشد.

سرنوشت بیت کوین و ارز دیجیتال در ایران بسیار سردرگم است. بازار کریپتو هر روز در حال گسترش است و سرمایه‌گذاران و افراد مشهور زیادی پا به این دنیا گذاشته‌اند اما بازهم مراجع مختلف هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. در همه کشورها هنوز تصمیم درستی درباره قانون‌گذاری در ارزهای دیجیتال گرفته نشده است. معامله رمزارزها در ایران قانونی نیست اما جرم هم حساب نمی‌شود. درصورتی‌که جرم هم باشد هیچ‌گونه جرم نگاری برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته نشده است. اما خیلی زود همه دولت‌ها ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند. تا به امروز خبرهای خوبی شنیده‌ایم و هرچقدر که جلوتر می‌رویم کشورهای زیادی نسبت به دنیای کریپتو واکنش خوبی نشان می‌دهند.
بیت کوین را از کجا می‌توانیم بخریم؟
امن‌ترین راه برای خرید بیت کوین مراجعه به یک وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌ها پلتفرم‌های آنلاینی هستند که شما می‌توانید خریدوفروش ارزهای خود را انجام دهید. اگرچه ارزهای دیجیتال را می‌توان به روش‌های دیگری مانند گروه‌های تلگرامی، واتس‌اپی و یا افراد حقیقی خریداری کرد. اما بهترین راه، مراجعه به یک صرافی معتبر است. اگر ساکن ایران هستید در یک صرافی ایرانی به‌راحتی می‌توانید ثبت‌نام کنید و معاملات خود را انجام دهید. در صرافی‌های معتبری مانند نوبیتکس و یا باین ارز می‌توانید معاملات خود را شروع کنید.
اگر قصد فعالیت در یک صرافی خارجی را دارید می‌توانید پس از ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، سرمایه خود را به یکی از صرافی‌های خارجی منتقل کنید. صرافی‌های خارجی از ریال پشتیبانی نمی‌کنند و شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم سرمایه خود را جابه‌جا کنید.
جمع‌بندی نهایی
با وجود تمام فراز و نشیب‌ها بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سال 2021 توانستند رشد خیلی خوب را داشته‌اند. بازار رمزارزها هنوز در ابتدای راه قرار دارد و در سال پیشرو منتظر شکوفایی بیشتر دنیا ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین هستیم. بیت کوین تا به امروز سلطه دار بازار بوده است و توانسته است نیمی از سرمایه بازار را به خود جذب کند. بر اساس تحقیقات به دست آینده به‌زودی ما شاهد بیت کوین 100 هزاردلاری هستیم اما این مسیر بالا و پایین دارد و به زمان نیاز دارد.

پیش بینی قیمت لایت کوین در سال 2022
پیش بینی ارز دیجیتال در سال 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *