پیش بینی قیمت انواع گوشی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت انواع گوشی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱
پیش بینی قیمت انواع موبایل در اردیبهشت سال ۱۴۰۱
پیش بینی قیمت گوشی در سال 1401قیمت گوشی ۱۴۰۱ + قیمت گوشی های سامسونگ در سال 1401
قیمت موبایل به‌عنوان یک کالای وارداتی وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد، درنتیجه آینده این بازار در سال جاری مانند دیگر بازارها به برجام بستگی دارد.
ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: یکی از گزینه‌هایی که بر روی قیمت تلفن همراه تاثیر زیادی دارد دلار است، چون موبایلکالا یی وارداتی است.
او ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ بازار موبایل آرامی داشتیم چون این کالا با ارز نیمایی وارد می‌شود و این ارز در سال گذشته نوسان آنچنانی نداشت.
درستی درخصوص پیشبینی خود از بازار این کالا بیان کرد: همانطور که گفتم بازار تلفن همراه وابسته به دلار است و درصورتیکه برجام به نتیجه برسد و نرخ دلار وضعیت بهتری پیدا کند قیمت موبایل نیز به تبع آن کاهش ‌می‌یابد.
واکنش مردم به تولید موبایل ایرانی
انتشار گزارش «گوشی‌های داخلی جایگزین سامسونگ و اپل!» واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز را به همراه داشت و مشخص شد موبایل ایرانی طرفدار چندانی ندارد.
در ادامه واکنش برخی مخاطبان را به این خبر می‌خوانیم.
-«به امید خدا اگه اینجوری پیش بریم تا چند وقت دیگه همه محصولات مرغوب خارجی وارداتشون کم می‌شه. اون‌وقت باید مثل بازار ماشین منتظر قرعه‌کشی باشیم، بینیم کی یه گوشی برنده می‌شیم.».
-«واقعا اگر می‌خواهند واردات گوشی موبایل را ممنوع کنند، اون‌وقت شاهد افزایش قیمت گوشی در بازار می‌شیم.».
-«فکر کنم از این بعد واسه گوشی ثبت‌نام کنیم بعد از یک سال تحویل بگیریم. قاب پشت و شارژر هم آپشن حساب می‌کنند و حذف می‌شه.».
-«گوشی‌های ایرانی تا زمانی که خدمات پس از فروش مناسبی به مردم عرضه نکنند، بهتر است تولید نشوند. من خودم گوشی ایرانی داشتم خدمات صفر، پشتیبانی صفر، قطعات صفر. آخرشم ته سطل آشغالی باید انداخته شن.».
-«مزخرف‌ترین گوشی موبایل که تو عمرم خریدم. الکی پول دادم حتی سه ماه هم برام کار نکرد.».
-«داریم پایین‌ترین کیفیت را با بالاترین قیمت می‌خریم. اجناس ایرانی از نظر جنس با بی‌کیفیت‌ترین‌های دنیا در رقابتند. از نظر قیمت از بهترین‌های دنیا هم گرون‌تره.».
-«اول اگر تونستید یه کارت ملی دست ملت بدید بعد گوشی بزنید.».
-«فقط سامسونگ و اپل. موبایل ساختنشون هم مثل ماشین‌شونه.».
-«فقط و فقط سامسونگ و اپل تمام.».
این بخشی از نظرات مردم است که نشان می‌دهد اکثر آن‌ها رضایت کافی از برند سامسونگ و اپل دارند. از سوی دیگر، کمتر کسی به تولید موفق گوشی ایرانی امیدوار است. بر این اساس شاید نتوان مشتری چندانی برای موبایل ایرانی در نظر گرفت.
در این بازار حتی ال‌جی هم نتوانست برای سامسونگ و اپل قد علم کند، حال ایجاد محدودیت برای واردات، نه‌تنها ساخت موبایل ایرانی را به توفیق نمی‌رساند، بلکه تنها منجر به نابودی بازار موبایل می‌شود.

پیش بینی قیمت موبایل 1401
قیمت گوشی در سال ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *